Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

En fråga plus en låt.

2009-02-11 15:40:47 i Studentlivet

Vad heter persienn på engelska? Jag och en utbytesstudent/lärare från Spanien tampades nyss med en persienn i säkert 5 minuter innan vi fick ner den. Här i lärarrummet är det kokhett. Jag påpekade det för de andra och de sa bara:
Då ska du veta i april-maj!

Men jag vill inte klaga på solen. Den är underbar!
Ni ska få ett låttips av mig:
Tomas Andersson Wij - Jag har simmat långt ut ifrån land
Stämmorna under de sista refrängerna är sagolika. Måste ta reda på vem tjejen är som sjunger med Tomas.

Nu ska jag snart bege mig till pappas jobb och åka hemåt. Jag har fått mycket gjort idag. Har bland annat framställt en mycket vacker och förhoppningsvis pedagogisk dialektkarta i färg.

Kommentarer

Persienn heter "venetian blind" :)



Måste få fråga om hunden där; har du tränat upp den på nåt sätt? försvaret? Tyckte att det var väldigt intressant...
Persienn heter "venetian blind" :)



Måste få fråga om hunden där; Har du tränat upp den? Till försvaret? Jag tyckte att det lät väldigt intressant.

Jag brukar säga "blinds" om persienner när jag ska göra mig förstådd på engelska. :)
ja, det är förstås lättare :)

Skriv en kommentar