Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Olivia pratar.

2009-12-01 19:39:06 i Allmänt


Bild, juli 2009.

Sabinas minsting Olivia har börjat prata väldigt mycket och nya ord kommer hela tiden. Hennes nya favoritsysselsättning är att prata i telefon och när Sabina ringer mig hör man Olivia i bakgrunden:

- Paaata! Paaataaa!

Och så när hon får telefonen säger jag:

- Hej, Olivia! Vad gör du?
- Ajaj, ögat!
- Har du ont i ögat?
- Jaa!
(Och Sabina i bakgrunden som berättar att hon ramlat och slagit sig)
- Har du slagit dig under ögat?
- Jaa!
- Vad gör Molly då?
- Boken!
- Läser hon en bok?
- Jaa!

Haha, så söt!

Kommentarer

Alltså jag DÖR nästan när jag ser de där ungarna. Jag DÖR! Det är som en liten sockervadd med socker på, värsta diabetesvarningen jag sett. Vilket charmtroll.
Haha, du har verkligen fångat Opi rau rau i sitt esse´eller vad man nu säger. Hon kan ju säga (när hon vill) Caolina :-P Mina små änglar! Vi får dra till badhuset snart igen, eller Leolekland..

Skriv en kommentar