Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Julen.

2009-12-29 20:24:53 i Allmänt

Har haft en veckas skönt datauppehåll. Man borde ha det oftare. Jag har åkt pulka i Bräntbergsbacken, öppnat fina klappar, kramat min och Patriks familj, åkt hem med Alexandra i den värsta snöröken jag någonsin varit med om. (Citat av mig själv efter jag dragit igång Melissa Horns låt "Falla fritt" på stereon: "Ja, Alex - det här är i alla fall en fin låt att dö till ifall vi skulle krocka eller köra av vägen!"). Jag har spelat TP med familjen i säkert 15-20 timmar, jag vann två gånger! Jag har gått promenader, fikat hos byfolk, ätit palt på Granvägen, tittat på (och funderat på att köpa) flingsalt citron, kramat Emily och Nikki och läst om ankor som simmat bort, skottat snö, ångestpluggat, sprungit med Timman vilket innebar en stor risk för köldskador, haha! Jag har fotat, ätit en trerättersmiddag som Kristoffer lagat, jag har druckit te och varm mjölk ur mina muminmuggar jag fick av mina bröder och jag har läst brev från vårt fadderbarn och beundrat hennes fina julkort. Jag har lekt galenpanna och fått ont i magen av skratt av komiken i våra stafettskrivningar. Jag har klivit upp 05.00 för att åka buss tillbaka till stan och nu sitter jag här.

Här är lite bilder.






















Och när jag kom hem igen (efter att Alexandra varit en ängel och hämtat mig på busstationen, tack fining!) så var jag bara tvungen att fota snön som anfallit vår balkong!



Kommentarer

hej och förlåt att det tagit så lång tid att svara! Jag blev så glad över din kommentar. Det kändes lite bättre när jag fått lite medlidande, haha! Jag läser gärna ditt arbete, tycker du riktade in dig på ett viktigt ämne. Om jag förstår rätt har du åkt ifrån byn nu men jag hoppas du haft en kanonjulhelg :) Det har ju varit så fint här också! kram
A E L
jag o LGWL känner oss diskreminerade att vi inte fick va med på bild.......................vi e bittra över det i minst 6 år,,,,,,,,,
Typiskt! LGWL har ju bett om att inte överexponeras på "denna vedervärdiga blogg"! HAHAHAHA! Du däremot finns ju med på en junibild av min årssammanfattning när du dricker kaffe i Slottskogen!

Skriv en kommentar