Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Förut.

2009-08-03 22:06:12 i Studentlivet

Nyss kom jag hem efter jobbet. Nyss satte jag mig ned här framför datorn och drog igång Kings of Convenience som får bilda ett soundtrack till denna kväll. Nyss kom jag att tänka på en sak. Hösten 2007 lyssnade jag nästan ihjäl mig på det ovannämnda bandet som brukar kallas Norges svar på Simon & Garfunkel. Det var en bra höst med en underbar svenskaklass som jag fick plugga med i några terminer. Jag saknar den klassen. Jag minns hur vi slet med språkets alla regler, hur vi lånade femmor av varandra till tekoppar, hur vi skrev tentor ihop och hur mycket vi pratade och skrattade.
 

Och hur vi ibland spontanspelade och sjöng efter lektionerna.

I höst börjar jag i två nya klasser. Ck3 och Skapande svenska. Jag längtar till september!

Kommentarer

Jag tycker också Haglöfs.. den är råfin. Jag ska spara pengar och njuta av den sen. Hoppas den finns på Stadium. Och ja, nog var jag lite bister som liten, men det var nog kallt i Fattmomakke, som vanligt på midsommrarna. Puss
Ja, jag har en. Men en dålig som bara visar puls. Jag vill ju ha Km, tid och allt. Och ja, hösten blir bra! Puss
Hurra! Jag längtar jag också. Förresten, har du sett musikutmaningen som jag utmanade dig i lite längre ner i min blogg? Do it! :]

Skriv en kommentar