Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Emily och Nikki.

2009-08-18 22:33:18 i Allmänt


Igår hade jag besök av denna lilla filuren och hennes mamma.


Nikki var mer intresserad av Thimmie än jordgubbsmuffinsen till Thimmies stora belåtenhet.


Vi gick ut och sparkade boll.


Och Nikki tog en avtuggad träbit av Thimmie som helt lugnt låg kvar på gräsmattan. I vanliga fall skulle hon inte tillåta att man tog hennes träbitar av henne, men hon är verkligen helt underbar med barn.


Det är klart att man ska spela piano när man är hos mig!


Kommentarer

Anonym
Det där pianot kan hälsa hem snart...

Skriv en kommentar