Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Shoot the moon.

2009-04-19 21:56:29 i Allmänt

En bra söndag, helt utan söndagsångest.

* Publik och supporter till Emily under hopptävlingen på SURF.
* Promenad i skogen i solskenet.
* Plugg och genomgång och upplägg inför fördjupningsuppgiften.
* Skrivit handlingslista, matlista och klurat på vilka kakor jag ska baka innan fredagen (min födelsedag!).
* Välbehövlig städning av garderoben.
* Middag hos Göran och Elisabeth.
* Gästträning på Tenton med Sabina.
* Dusch och kvällsfika.

När jag gick hem från Tenton tänkte jag på en sak. Varför gläds man inte mer ofta åt lyckan av att ha en underbar familj och världens finaste vänner? Ibland kan jag känna att jag tar både familj och vänner för givet och varje gång jag kommer på mig själv att göra det tänker jag att det bara slår tillbaka mot mig själv senare. Nu har jag i alla fall bestämt att jag ska sluta upp med att se vänner och familj som en självklarhet, för det är det inte. Vänner och familj är en vägg att falla emot, ett tennisracket att bolla med, en ventil att fylla på eller tömma och framförallt ett träd som behöver näring för att växa. Jag hoppas att ni, mina vänner och min familj, vet hur mycket jag älskar och värdesätter er. Om inte, påminn mig att visa det!


Kommentarer

Jag värdesätter dig. Speciellt när du står och håller min häst så jag får gå banan :-)

Skriv en kommentar