Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Questions.

2009-04-12 15:11:08 i Allmänt

Blev utmanad att svara på dessa frågor av Sabina!

1. Hur gammal är du om fem år?
27.
2.Vem var den sista du träffade? Patrik, Jocke och Jacob.
3. Hur lång är du? 168,5 cm.
4. Vilken var den senaste film du sett? Butterfly effect i fredags med Patrik och Jacop (var tvungen att se den igen efter typ 4 år!).
5. Vem ringde du senast? Anders.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Till Anders - Hela vägen nyponbuskar.
7. Vad är helgens planer? Nästa helg ska jag träna, plugga, titta på när Emily och Birk hopptävlar och kanske jobba.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror på vad som ska sägas/skrivas och till vem det är.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? De är gifta.
10. När såg du senast din mamma? Förra onsdagen.
11. Vilken ögonfärg har du? Blåa med bruna ringar runt pupillerna.
12. När vaknade du idag? Halv sju. När solen gick upp.
13. Har du någon gång hittat en katt? Ja! När jag var 16 hittade jag och mamma fem kattungar på vår höskulle!
14. Vilken är din favoritplats? Dalasjö och stugan i Fullsta (Dalarna).
15. Vilken plats föredrar du minst? ROBINSONTRÄSKET!
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Då är jag 32 år och har ett kanonjobb med bra arbetskompisar på en medelstor gymnasieskola. Jag jobbar vid ett estiskt program och min klass håller just på att sätta upp en stor musikal som jag chefar över. En av mina svenskagrupper har ett lyrikprojekt på gång och detta har media fått nys om och de kommer och gör ett repotage om detta vilket leder till att jag får skriva en bok om språkliga uttrycksformer! Haha! Jag och Patrik har 2 barn och ett tredje på väg. Vi bor i ett hus på landet med en lite ostyrig trädgård. Vi har två hundar och kanske några får och en häst eller två.
17. Vad skrämde dig som barn? När mammas farbror Sören skrämde upp oss med historier om Näcken vid sjön nere vid stugan.
18. Vem fick dig att skratta senast? Tomas!
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej, men jag äger faktiskt inte en enda. Det där sköter min farbror Anders om.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Både en stationär och en bärbar.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Oftast naken.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Tre.
23. Hur många landskap har du bott i? Ett bara. Om man räknar permanent boende.
24. Har du någon gång spytt på någon?? Nej, jag har inte spytt på någon.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Beror ju på vad jag gör. På sommaren är jag en riktig barfotamänniska, men det är svårt att vara det på vintern. Då föredrar jag riktigt mysiga tjocksockor.
26. Är du social? Ja, det är jag. Men jag har ett stort ensamhetsbehov också vilket alltid respekteras.
27. Vilken är din favoritglass? Hemgjord polkagrisglass!
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Betalat av mina studielån och börjat spara till ett hus samt fondsparat. (Det här svaret ser lite annorlunda ut nu än för tre år sedan, haha!).
29. Tycker du om kinamat? Nej, min mage kruppar ihop av kinamat.
30. Tycker du om kaffe? Min mage gillar inte kaffe och jag överkonsumerar socker ifall jag tar en kopp kaffe. Men jag älskar att lukta på kaffe som ni vet!
31. Vad dricker du till frukost? Väldigt mycket vatten och ibland te.
32. Sover du på någon särskild sida? Nja, somnar oftast på sidan eller på mage.
33. Kan du spela poker? Jag är emot poker och det står jag för.
34. Tycker du om att mysa? Klart jag gör!
35. Är du en beroendemänniska? Definiera beroende! Jag är beroende av kärlek, primära saker som mat och sömn och så är jag faktiskt lite smått beroende av träning också, men på ett bra sätt!
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, Andrea Filipsson!
37. Vill du ha barn? Se ovan. Jag vill ha barn och längtar till den dagen, om man har den turen att man kan få barn.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och väldigt lite franska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej.
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet! Eller grumliga insjöar med mjukt vatten!
41. Vad spenderar du helst pengar på? Bra mat! (Och kläder förstås, men handlar mindre kläder nu än förut).
42. Äger du dyra smycken? En del. Farmors och farfars förlovningsringar, en klocka min pappas farmor fick av hennes man, mormors mammas förlovningsring, mitt Bjorg-smycke och alla smycken Alexandra gjort till mig.
43. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Frukost! Fil, banan och müsli.
44. Vem är den roligaste människan du känner? Mina bröder och Emily!
45. Välj ett ärr på din kropp? När jag var på barnkalas hos min min barndomsvän My lekte jag med en vattenpump som stod på deras gård och höll på att hugga av mig mitt högra pekfinger.
47. Vad har du för ringsignal? I want you - Bob Dylan. Man blir glad av den!
48. Har du kvar något klädesplagg från när du var liten? Ja, en hel massa fina som mamma och pappa har sparat.
49. Flirtar du mycket? Jag är nog en rätt flirtig person tror jag. Omedvetet.
50. Vart togs din profilbild? Hemma i Dalasjö.
51. Kan du byta olja på bilen? Det har jag aldrig gjort, men tvekar inte att lära mig det!
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej, jag har aldrig blivit stannad av polisen.
53. Vilken var den senaste bok du läste? Danslärarens återkomst av Henning Mankell (jag har läst en deckare! Weho! Jessica skrek nästan av glädje när jag berättade det, jag som alltid varit emot deckare!).
54. Läser du dagstidningen? Ja. VK.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.
56. Dansar du i bilen? Ja, faktiskt ibland! Jag bryr mig inte så mycket!
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P3.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Någonting om makthierakier inför ett processeminarium på tisdag.
59. När var du i kyrkan senast? Under nyår.
60. Vilka personer utmanar du? Alla personer som har tråkigt!

Kommentarer

Det vore guld om ni kunde komma! :-)

Skriv en kommentar