Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Stepdance!

2009-04-28 18:30:53 i Allmänt

Idag har jag varit på stan och köpt en fin klänning och nya löparskor och ett nytt löparset av pengarna jag fick i födelsedagspresent. Ni kan få se en bild senare! Nu ska jag dra på IKSU med Alexandra och dansa, woho!

Vi lyssnar på Lasses album "Söndermarken". Jag tror nästan att det är hans bästa album. Om man måste välja alltså. "Brustna hjärtan" är så fruktansvärt vacker. Även efter den 342:a genomlyssningen. Och jag överdriver inte. Och jag tänker alltid på pappa när jag hör "Lång väg hem". Han brukar spela gitarr till den och jag brukar sjunga med honom när jag är hemma. Den är som en melankolisk saga.

Imorgon drar jag till stugan i Dalarna och ni kan inte ana hur mycket jag har längtat efter att ligga på bryggan och läsa och skriva, klappa fåren och framförallt; prata med mormor!

Kommentarer

"Söndermarken" är den bästa skivan med honom.
Ha en toppenhärlig valborg i Dalarna!

Skriv en kommentar