Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Nedräkningen kan börja!

2009-04-17 19:45:16 i Allmänt

På onsdag den 29 april åker jag, mamma, pappa, Ludvig, Thimmie och mormor ner till Dalarna till vår älskade släkt och stuga! Då jag är ledig några dagar mellan mina kurser tackar jag inte nej till fem dagar i Fullsta. Där ska jag titta på vårblommor, träffa släkt, klappa mammas farbrors får som betar på ängen mitt i mot vår stuga (hoppas att de har fått lamm!), rensa upp i trädgården, cykla, springa min absoluta favorit löparrunda, dricka Dalarna-te, prata med mormor, skriva, fotografera, vila, läsa, elda i spisen, gå på loppisar samt ligga i hängmattan med en filt och protestera mot den lite nervösa våren som aldrig vill omfamna Sverige helt och fullt ut. Jag ska dessutom höra med mammas moster Lillan om jag kan fota ett "hemma-hos-reportage" hos henne.





Samtliga bilder är från Valborg 2008 och augusti 2008.

Skriv en kommentar