Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Jag strör ut frågorna på bordet.

2009-04-22 10:35:42 i Allmänt

Dagens låt: Jag fattar ingenting - Lars Winnerbäck.

Idag fattar jag verkligen ingenting. Lasse sätter ord på saker och ting som jag tänker men aldrig vågar säga.

Varje kväll  de senaste två veckorna har jag, precis innan jag somnat, fått världens skrivarryck. Jag har formulerat ord, meningar och fraser i huvudet men jag har aldrig skrivit något på ett papper eller på ett tangentbord. Jag vågar inte. Jag orkar inte.

Nu ska jag plugga och tänka på min fördjupningsuppgift så jag får den som jag vill. Något som man kan kontrollera helt själv.

Förresten. Jag bröt en lag imorse. Jag gick ut i skogen och bröt kvistar. Förlåt, Moder Jord.


Sådär känner jag mig just nu. Som frost på ett broräcke. Näsåker, November, 2008.

I bakgrunden syns Patrik, mamma och Ludvig. (Mamma höll ett föredrag om Hällristningar, ett av hennes många specialområden).

Skriv en kommentar