Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Föreläsning och sittning (fast inte samtidigt!).

2009-04-03 13:33:10 i Studentlivet

Idag har vi haft föreläsning om Genus, sexualititet och samlevnad. Om de områdena skulle man kunna prata om i evigheter. Jag är så glad att jag valde den här kursen! Det känns som att jag, eller jag vet att jag, kommer att ha nytta av den här kursen i mitt läraryrke.

Ikväll har vi sittning med kören i Läkarvillan. Menyn är som följer:

Förrätt:
Kycklingröra med curry, äpple och ruccola.

Huvudrätt:
Pepsi- och teryakimarinerad fläskkarré med rödvinssås och rotfruktsgratäng.

Dessert:
Brownie med halloncoulie.

Jag blir hungrig bara av att läsa vad vi ska äta! Desserten såg särskilt smaskig ut!
Vi lär sjunga en hel del och jag tar med mig kameran så då kanske det dyker upp en och annan bild imorgon.

Kommentarer

Mamma
Mamma
Tack för senast! Låter som en god middag tycker jag. Kram Mamma !
Kan du möjligtvis smussla med mig i kuvertväskan så att ja oxå får mig en matbit?:)

Skriv en kommentar