Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Trippeldubbelgångare fast samma person?

2008-09-28 17:25:47 i Allmänt

För ett tag sen käkade jag och brorsan lunch tillsammans och då såg jag en dubbelgångare, fast liksom tre personer i en och samma person. Människan såg ut som en blandning av Robinson-Mille (om ni minns tidigt 2000-tal?), Damien Marley samt min fransklärare under högstadiet. Jag fascineras alltid av att, i all sin enkelhet, sitta på ett ställe och titta på människor. Vad gör dem unika? Liknar de någon? Var är de på väg? Var har de varit? Någon dag ska jag skriva en dikt om detta. Var så säkra.

Skriv en kommentar