Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Moesta Et Errabunda

2008-09-12 17:50:23 i Allmänt

När en dag innehållit dubbelpass i spinning/bodypump, redovisning om litteratursociologiska perspektiv på kilotunga 30-talsromaner, föreläsning till 16.00 med en professor inom just ovan nämnda genre av ingrävd kunskap så kändes det rätt bra att gå av sig dagen genom att åka till Gammlia med Patrik när han åkte till träningen och sen gå hem med musik i öronen. Kvällen är här nu och maten inväntas och det känns obeskrivligt skönt. Trevlig helg mina läsare, vilka ni nu är. Det ska jag spekulera om i ett senare inlägg som säkerligen publiceras inom sinom tid. Nu tar jag en paus!



Fotnot: Titeln på detta inlägg är namnet på en låt av Sofia Karlsson. Makalöst vacker.

Skriv en kommentar