Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Förnedringstv.

2008-09-03 21:15:44 i Allmänt

Alexandra och Marcus kom förbi och vi har just tittat på idol. Vi kom fram till att det är riktig förnedringstv i underhållningssyfte och visst blir man underhållen av alla spexiga typer som bara vill göra en kul grej utav det samtidigt som man blir imponerade av de sökande som faktiskt ÄR musikaliska och KAN sjunga, trots att de tråkigt nog bara tillhör en bråkdel.

Kommentarer

Han Johan S, vars kompis hade tipsat programmet om honom, var ju jätte bra på att sjunga! Bara trist att han är med i Idol. För där stöps ju alla i slutändan i samma format.
Jag programmet jag läser är tre år, sedan bär det av till södra afrika för fältstudier, förutsatt att jag pallar, vilket jag har planerat att göra : )

Programmet är lite sisådär halvknivigt, men hela tiden sjukt intressant. Vi läser en del afrikansk och asiatisk historia, och mycket politik och internationell ekonomi. Men det är inte svårare än jag klarar av.



Jag bor i spånga. Riktigt bra hood må jag säga. Lugnt och skönt, tolv minuter in till city.



Åh. Det lät inte alls trist. Jag vill också läsa svenska. I'm in looove i det svenska språket. Sökte ett lingvistikprogram bara för att. :)

Kram!
Tack så otroligt mkt, du får de om du vill;)

Skriv en kommentar