Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Cykellyse vs 1000 kr i böter.

2008-09-15 12:48:06 i Allmänt

Efter filmkvällen igår hos Joel och Linnea  hade jag och Patrik smått ångest över det faktumet att ingen av oss ägde en cykel med cykellysen. Vi trampade hem i ett mördartempo i hopp om att hinna trampa ifrån eventuella poliser. Vi klarade oss. Idag ska vi nog ändå köpa lysen. 1000 spänn är inget man direkt drar upp ur fickan när man är student. Femtio kronor är något man dock har råd med för att undvika att bli halvt ruinerad.


Kommentarer

Jag tror att det börjar kl 10 på lördagen.

Skriv en kommentar