Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Autumn leaves.

2008-09-26 19:53:41 i Allmänt

När fredagarna fortlöper i denna anda kan man inte annat än älska denna veckans sista vardag.

Väcktes 06.15 av larmet.
Åt frukost nummer 1.
Trampade ett spinningpass.
Duschade.
Åt frukost nummer 2 i klassrummet med tidningen som sällskap.
Vår lärare kom in och undrade om jag sovit där under natten.
Avverkade en bra lektion där jag faktiskt fick lite inspiration till kommande lektioner.
Blev upphämtad av Anna och Pär och åkte hem med Igor. Är ju som sagt hundvakt hela helgen.
Gick en långpromenad i i20-skogen med Igor. En utav de bästa dofterna jag vet är löv som faller och blir ett med jorden. Murken, alltså fräscht murken, jord är också en bra doft. Undrar om de dofterna finns som parfym för en skogsnisse (gumma) som mig?
Nu har vi NYSS ätit middag. Snacka om "Stockholmsmiddag".
Btw of writing: Bra att många ställer upp som promenadkompisar i helgen! Tackar! Är rätt ovan att gå så mycket som man gör som hundägare. Var ju trots allt hela sju månader sedan jag hade Bia. Min älskade Bia.


Igor. Eller Bjässen som jag döpt honom till!
(Förlåt för motljuset. Man ser knappt hans ansikte!).


Kommentarer

Vad bestod eran `sthlmsmiddag``av??

Va sägs om att gå en promenad på söndag? Vilken tid som helst!:)

Förresten, ja börjar plugga den 6 Okt. fast ja ska bara plugga upp ämnen, men du kan hjäpa mig, ja va kass och sket i min skoltid så ja ska läsa svenska B i höst..help me!!:)

Vi hörs å ses raring!
Gud så GOTT! bjud mig på det ngn gång;) (Här snyltas de inte!;))

jag jobbar 11-17 imorrn, och efter de så ska ju isabel ha födelsedagskalas, Ni vill inte följa?

Nu är vi strax på väg till krille som har fest!

Mokken hälsar:)!

Hälsa Patrik btw!

PussPuss
Ja, om jag hinner. Har jätte mycket att fixa. Simon är här, vi ska hälsapå vi ska handla jag ska plugga och tvätta och städa, jag ska plugga med Sofia på söndag då Simon åkt. Jag ringer ; )

Skriv en kommentar