Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Supereffektiva söndag.

2008-10-12 21:13:33 i Allmänt

Den här söndagen går till historien som en ytterst effektiv dag.

Jag har:

- Tränat
- Handlat
- Fixat två matlådor inför morgondagen (har skola till 16 och sen kör 17-19 så därför måste jag ta två stycken lådor med mig).
- Gjort läsanteckningar inför kursintroduktionen imorgon.
- Gått en promenad med Lisa.
- Fotograferat. Det var ett magiskt ljus idag på eftermiddagen.
- Ring till Anna, Fredrik och Idamari och bokat upp tid för att umgås.
- Spelat gitarr och spårat ur med en text och en melodi till en sång jag skrev om en lottovinst som urartade i en flott fyrarättersmiddag och en egen ö och ett banbrytande NEJ till veckans sju dagar.


Nu ska jag fixa kvällsfika! Behöver inte hämta Patrik på flygplatsen då han kunde åka hem med en utav ledarna. Längtar efter honom. Vi har inte hunnit umgås någonting den här helgen känns det som då han åkte till Norrköping redan igår.


Kommentarer

Skriv en kommentar