Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Radiojinglar och djupvattensträning.

2008-10-07 17:42:32 i Studentlivet

Hej, hallå dagboken!

Idag förhåller jag mig till den traditionella dagboksskrivningen man ägnade sig till i lågstadiet. Till skillnad från då skriker jag inte nu när någon läser det jag präntat ned. Så därför reformerar jag inledningen något:

Hej, hallå bloggen!

Idag har jag vaknat, ätit frukost, pluggat som en dåre och ätit lunch. Vid halvett-snåret mötte jag upp min kära grupp för ventilering och planering inför fredagens redovisning. Anders kom också med den briljanta idéen att via studentradions utrustnings spela in min intervju med A. R Persson (se tidigare inlägg). Vid halv fyra började vi förbereda utrustningen och hann med att döda lite tid med att spela in när jag säger typ:

Du lyssnar på programmet Förlorade toner på Umeå studentradio 102,3.

Ja. Sen startade jag upp intervjun via en hyffsat bra linje till Berlin. Kände mig som en nervös amatörjournalist, men vad fasiken. Vår grupp kommer att bjuda på en "fri och uppfinningsrik" redovisning innehållande inspelade intervjuer med själva författaren i fråga, en dramatisering i fotbollsmundering samt ett förhoppningsvis givande moment där vi ger resterande klassen chans att vara specialkuratorer. Mer avslöjar jag inte. Det är för många av mina klasskompisar som läser detta. Jag vill inte sno spänningen med att avslöja vårt upplägg alltför detaljerat.

Nu har jag och Jessica just ätit middag och nu taggar  vi för djupvattensträning. Halvdör jag under passet ska ni veta att det här har varit en mycket bra dag. Livet som student är fint ibland.

Hejdå, bloggen!

Kommentarer

När kommer det på Förlorade toner? Jag har en annan kompis som brukar vara med där och i estrad.
emma
Heeey darling!



Efter vad jag läser här på bloggen verkar livet leka! :) Här borta i Oslo är allt också toppen! Mycket jobb, men det är bara bra! Jag tänkte bara säga att jag har bokat biljetter hem den 23 oktober, så jag håller mina tummar att du kanske möjligtvis befinner dig i vilhelmina dÅ! ;)

puss
Absolut! Det ska jag göra:) men vi ses halv åtta hemma hos mig, Jag står för fikat!

Puss

Skriv en kommentar