Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

ORD.

2008-10-14 22:24:06 i Allmänt

Kvällens bistra klockslag tickar 19.22 på hans slitna armbandsur.
Han är på väg hem. Molnen drar ihop sig ovanför hustaken och han känner den första droppen höstregn falla.
Löven klistrar sig mot den nattsvarta gatan och han huttrar till.
I varje fönster lyser det av små gulliga fönsterlampor som ett tecken på bevarad gemenskap.

Gatan är nästan tom.

Problemet grämer honom. Ett huvudbry han inte vill tampas med ensam.
 "Kollektivt grubbleri skulle vara lösningen" tänker han och fortsätter gå hemåt.
Att försöka hitta en annan lösning vore resursslöseri med tiden.
Timmarna vill ju aldrig synkroniseras med, den för honom, knappa tillgången till just tid. Tre är ett magiskt tal sägs det.
Han vill tro det. Han vill tro att det kanske är värt ett sista, ihärdigt, tredje försök att slåss mot oddsen.


Detta skrev jag för ganska precis ett år sedan.
Jag vill skriva en fortsättning men vet inte hur.
Jag vill ha inspiration.
Jag är arg för att kursen Skapande svenska inte går att läsa på vårterminen.
Jag är trött.
Jag ska sova nu.

Kommentarer

Spännande :)



Haha, just för att kursen pågår till 30 maj :P
haha, men vad bra du är, kanske kolla upp fakta nästa gång innan du lägger energi på att bli arg ;) Alltså det är ju 30 hp och den är på halvfart, därför!

Skriv en kommentar