Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Frisinnade fredag.

2008-10-10 23:32:11 i Allmänt

Det är fascinerande hur man kan förbrylla en person genom att vara "udda och vågad". Färg är bra för sinnet.
Mainstream känns gammalt både i ordet och i den samtida kultursfären gällande både kläder och val man gör i olika populärkulturella frågor. Där fick ni kvällens (eller dagens) reflektion.





Ikväll har hela familjen varit samlad hos brorsan där vi åt en trerätters middag. Som vanligt när familjen möts diskuteras ämnen som politik, aktuella debatt- och samhällsfrågor samt väl ingrodd internhumor. Mamma tittade på pappa och sa med road röst:

"Vad har vi gjort för att få sådana debattörer och åsiktsmaskiner till barn?"

Jag antar att hon och pappa har en hel del med saken att göra.



Kommentarer

Haha, underbar familj! Dom har allt ett finger med i åsiktsmaskineriet..eller snarare hela handen;)!

Hälsa dom om du hinner innan dom drar sig tillbaka till Dalasjö:)!

Puss

Skriv en kommentar