Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Bia och Livgardet.

2008-10-03 17:55:42 i Allmänt

Mail från Försvarsmaktens hundtjänstenhet.

Hej Carolina!

Bia är glad, pigg och gillar läget.
Hon jobbar på duktigt och ska i nästa vecka göra delprov 2.
Hon var med till Livgardet då vi med pompa och ståt  fick ny
regementschef. Trots mycket folk, militärorkester och hästar
tog hon det hela med ro, lade sej ner och sov vid dressören
Jennies fötter. Stor eloge till Dej som låtit henne vara med och
blivit så fin i miljön.

Ha det gott!

Åsa Johansson
Handläggare Anskaffn. Planavd.
Försvarsmaktens Hundtjänstenhet


Snacka om att jag kan mysa på detta beröm hela helgen.
Jag vill ha en hund.
Jag saknar Bia så jag snart går itu.
I minst tusen bitar.


Bia ba: Hallå, Japp. Jag ser dig. Jag har full kontroll.

Precis som hon har på allt annat. Hon kommer att bli den bästa hunden någonsin. På allt.

Skriv en kommentar