Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Allt jag burit, allt jag spar.

2008-10-27 15:22:59 i Allmänt

I somras var jag bitter över att Lasse krockade med både Kristian Anttila och Melissa Horn under Storsjöyran. Idag upptäckte jag att jag snarare är glad för det. Jag hade annars gråtit under alla de 13 minuterna och 48 sekunderna av "Innan bomberna". Vem vill gråta under en konsert? Minnen är vackra, men vissa minnen är också sorgliga.

Ge mig din hand eller ett ankare
bara något som sätter stopp.


Men som allt annat brann kvällen ner till glöd
Och jag såg sprickor i himlavalvet och gav mig iväg
Lämnade kvar minnet av hur du tog min hand
Innan bomberna föll innan hoppet kom till sömns
Gav mig ett löfte om något högre, någon annanstans
"Om hur lång tid, i vilken famn, i vilket liv?!"
Jag tittade upp och jag såg flygplanen, eller var det svalor?
Jag är tyst, här upphör spåren, boken stängs

Textutdrag: Innan bomberna - Kristian Anttila.

Allt djup är som ett töcken ibland. Som en höstdag som knappt vågar andas. De skälvande lungorna sprider ett svagt sken av hopp. Nej. Nu svamlar jag. Nu: middag. Sen: kör. Sång är bra för tankeverksamheten. Åh. Det finns så mycket jag vill skriva om men jag sätter stopp här.


Plats: Västervik. Tid: Sommar, 2008. Bok: Minns ej. Förresten! Jag fick en fråga av en vän förra veckan vad som enligt mig är den bästa verklighetsflykten. Jag har tänkt på ett svar och kommit fram till att böcker är en stark kandidat till första platsen i skarp konkurrens med musik i all form.


Kommentarer

Anttila är fin, såg honom sommaren 07!
Jag hoppas att jag har tid, jag hatar att det ibland inte känns som att jag har något annat liv. Annars, är du här i helgen så kanske jag och Simon kan komma och fika eller något då jag/vi har bil och nog ska på Ersboda. Puss
Jag har gråtit på konserter, det är mysigt.

Vi får höras, du får prata med mina lärare så jag får ett liv. Jag saknar dig. Puss

Skriv en kommentar