Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Top of the city!

2008-11-11 14:40:54 i Allmänt

Nu har jag ägnat en stund till att städa. När jag städar MÅSTE jag lyssna på Seeed som är en engelsk-tysk grupp som blandar dancehall och ska. Volymen ska vara hög och städningen ska vara effektiv vilket innebär dusch och ombyte efteråt. När jag bodde i min lägenhet i Lycksele under gymnasiet startade denna tradition. Jag städade och lyssnade på Seeed av en ren slump och kände att städningen blev så mycket enklare med Seeeds sällskap vilket resulterat i att jag ur Karma-synpunkt alltid lyssnar på dem. Jag hade ofta dörren på vid gavel och fönstrena öppna och när jag skakade mattorna öppnade jag även porten. En svart katt som alltid strök omkring i området - som jag och mina vänner döpte till Bengan JR - passade ofta på att antingen hoppa in genom fönstrena (jag bodde på bottenplanet) eller slinka in genom dörren. Under hela min städprocedur satt han i min soffa och tittade på. Han kikade på mig med en allvarlig blick och kontrollerade att samtliga dammkorn blev undanstädade. När jag var klar med städningen och stängde av musiken hoppade han ut genom fönstret. Rätt surrealistiskt ändå..


Bengan JR?


Skriv en kommentar