Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Tavlan är en fläck med färggrann ram.

2008-11-04 14:32:53 i Allmänt

Utmanad!

Jag har blivit utmanad av: Emily och Idamari


De regler som gäller är:
- Länka till den person som har utmanat dig och glöm inte att lägga in dessa regler i inlägget.
- Berätta sju saker om dig själv, både alldagliga och oväntade.
- Utmana sju personer i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till deras sidor.
- Låt dessa personer få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar på deras bloggar.


Sju saker om mig:

Jag har gröna fingrar och kan mer om växter än de flesta 21-åringar.


Jag tycker om att prata lokalpolitik med åldringar.


Jag kan texten i "King of the bongo" utantill. Inklusive det franska outrot. Fråga mig inte varför.


Jag är nageloman vilket (enligt mitt eget expertutlåtande inom estetikpsykiatri) innebär  en onödigt stor fixering vid naglar. Hatar dock all form av lösnaglar och propagerar ständigt för de naturliga (men vårdade!) naglarna.


Jag skriver många ord per dag av olika värde och publicerar inte ens en femtedel på denna blogg.


Jag är expert på att kommunicera med människor genom låtar. Särskilt med människor det är svårt att formulera ord till.


Jag är besatt av att varje vecka måsta planera mina matinköp.



Jag utmanar: Alexandra, Caroline, Linnea, Anna och resterande bloggosfär.

Kommentarer

Skriv en kommentar