Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Saker att störa sig på denna måndag 3/11

2008-11-03 20:18:15 i Allmänt

Det är november. Det säger allt.

* Folk som ej kan högerregeln. Problemet blir oerhört påfrestande i trånga gångar med en kundvagn i släptåg.

* Människor som krockar med en då de stirrar på Jens Byggmark då han råkar befinna sig på IKSU. Så fager är han inte.

* Körmedlemmar som på ett slappt sätt förhåller sig till den akademiska kvarten även utanför skoltid.

* När potatisen ömsar skinn.

* Min artikel. (Antar att det här bör stå: min prestationsångest)

* Min tankeverksamhet.

* Mitt osynk.

* Vår lägenhets oförmåga att inhysa ett piano.

Ni ser. Jag har inte ett värdigt liv under november månad.

Kommentarer

Du är utmanad på min blogg!

Skriv en kommentar