Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Julbestyr.

2008-11-27 15:00:30 i Allmänt

Jag är ganska gammalmodig av mig har jag med viss eftertanke kommit fram till. Jag tycker om julen, jag älskar att baka, att pynta, att fixa och dona.. Julmusik har jag spelat sen en vecka tillbaka än fast jag förut har haft som regel att tidigast dra igång julmusiken den 1 december. Kan man skylla det på körmedverkan och inlyssning av stämmor? Julkonsertrepet började ju faktiskt redan i september!

Igår var brorsan här på middag och med sig hade han som utlovat sin julgran som jag och Patrik ska få förfoga över detta år. Övertaggad som jag är på att få pynta den var jag tvungen att sätta igång redan idag med en skrattade sambo i hasorna. Han tycker nog att jag är lite knäpp.

Idag var jag på stan och köpte julklappar och enligt tradition har vi i familjen Lidström rimmarkväll med glögg kvällen före julafton. Detta ledde till att jag stod och valde julklapp efter vilken som det var roligast att rimma till. Jag kom på ett långt rim redan innan jag köpt paketet! Då jag vet att samtliga familjemedlemmar läser detta skriver jag inte en ynka rad till om detta, ni får lyssna på rimmet på julafton!

Patrik ska fira med min familj i år och i förrgår pratade vi om hur våra respektive julaftnar brukar se ut. Jag uppgav rimtraditionen som oerhört viktig och då vår familj består av många rimgalningar kände Patrik att han nästan fick ångest eftersom han inte gillar detta med rim. Det är lite synd om honom faktiskt, men han får nog ta hjälp av mina bröder när han ska rimma på mitt paket, för rim det ska jag ha på min klapp!

Kommentarer

Anna
Att rimma är ju hela poängen med att köpa julklappar. Är det nån gång om året jag verkligen frossar så är det på jul (och då menar jag inte bara mat) - jag köper mängder med julklappar! Sen sitter jag och rimmar med mamma och sen med pappa och sen med robert, det är ju kalaskul. Mera rim åt folket säger jag! Och du, dela med dig av nåt riktigt bra, det vore trevligt :)
Haha, jag har aldrig rimmat på ett paket :P



Och du nu börjar det bli skamligt, man sätter inte upp julgranen 27/11 :S

Skriv en kommentar