Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

It's all in my head.

2008-11-07 21:58:20 i Allmänt

Appropå julen ska jag och Patrik fira jul tillsammans i år. Jag tyckte det var på tiden den tredje julen vi är tillsammans. Vi åker hem till Dalasjö där vi ska sitta i det nybyggda uterummet inlindade i yllefiltar, gå snöiga promenader, dricka kokhet glögg och rimma. Jag älskar att rimma. Kan man inte få tjuvstarta julen snart? Och då menar jag inte genom hysteriskt sönderpyntade affärer, vingliga plastgranar och halvtaskiga julcovers. Det enda jag önskar mig är ett brev från vårt fadderbarn Mellodiane, 78412 timmar till julpyssel, en fin kulör till sparkmålarprojektet jag har planerat i flera år och mammas lussekatter på julaftonsmorgon. Och Patrik inslagen i choklad.

Förresten: Jag önskar mig en hund också. Mer än allt.
Jag och Bia, Näsåker, vintern 2007.



Kommentarer

Hm, önskar Simon kunde ha den insikten också när vi närmar oss vår fjärde jul tillsammans.

Skriv en kommentar