Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

En tanke.

2008-11-27 20:16:09 i Texter/dikter

En vän till mig frågade för länge sedan vad det är för skillnad på "om en stund", "snart" och "om ett tag".
I somras skrev jag ned en tanke om detta.

I vilken tid finns stunden?
Vad är det som skiljer "om en stund" och "om en stund"?
Tiden tillåter oskrivna regler
och väntar tålmodigt
om dina 5 minuter plötsligt blir 10.




Under ett sånt här ögonblick tänker man inte så mycket på tiden.
Jag önskar att vardagen innehöll mer sådana här stunder.
Camp augusti 2008, jag och lillebror.

Skriv en kommentar