Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Caroline.

2008-11-28 22:01:59 i Musik!

Ikväll har jag som sagt ätit middag på stan med Caroline. Det är en vän till mig som jag lärde känna på gymnasiet då vi tillsammans läste drama och teater som individuellt val. Caroline är nästan mer estetisk som person än vad jag är och hon är otroligt duktig på att forma ord och att sätta dem i rullning på ett sätt som berör. Hon har gått teaterlinjen vid Wiks folkhögskola och läser nu Skapande svenska vid Umeå universitet. Kvällens samtalsämnen handlade mycket om vad estetik egentligen är. Konsten som kunskapsform, rödvinspoeter, sapfiska strofer, performance art (levande konst), dekadenta människor, gymnasieminnen och visioner om vardagliga ting och om något så läskigt som framtiden var några av de ämnen vi under kvällen hann vidröra. Caroline är också min brevvän och idag fick jag med hennes handskrivna brev även en skiva med blandade låtar som jag lyssnar på precis nu. Här följer listan med låtar:

Antony & the Johnsons - Hope there´s someone
Fleet foxes - Tiger mountain peasont song
Cobra Charlie - Skrik om du brinner
Ane Brun - Wooden Body
Christian Kjellvander - Somewhere else
John Mayer - Slow dancing in a burning room
Ryan Adams - Wild flowers
The Perishers - Pills
Ed Harcourt - Rain on the pretty ones
Okkervil River - Lost Coastlines
Bob Dylan - It ain´t me babe
Fleet foxes - Meadowlarks
Christian Kjellvander - Portugal
Regina Spector - Oedipus
Tiger Lou - You can´t say no to me
Rosie Thomas - Death came and got me
The Perishers - Come out of the shade
Kaizers Orchestra - Min kvite russer
Tom Waits - Flowers grave

Skriv en kommentar