Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Answers only make more questions.

2008-11-17 14:20:20 i Allmänt

Och återigen vaknar en måndagmorgon och klär in Umeå i meterlånga halsdukar, hemstickade tjocksockar och funderingar kring den bästa metoden för halsont. Det är november nu, och det känns. Och han fortsätter att prata om postkolonialismens litteratur och menar att det är en grund för kunskapspolitisk inlärning. Just nu är det schemalagda aktiviteter, härjade novembergator, slocknade vekljus och en längtan till december; en bättre variant på det som är just nu. Jag vet inget om något, bara att jag vill ha en lussekatt och julaftonsmorgon.


Dalasjö, älskade by. Vinter, 2006.



Skriv en kommentar