Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Stjärnöga.

2008-05-20 14:59:44 i Allmänt



Mail av pappa:

Hej Stjärnöga!

Grattis på Karolinadagen!


Jag tycker för närvarande lite synd om min pappa. Jag lånade nämligen hans lammullströja som han köpt på Irland förra veckan och nu luktar den säkert parfym. Pappa gillar inte parfym. Dessutom hann vi inte med vår sedan länge planerade Bo kaspers-kväll. Vad är detta? Sju veckor och ingen jazzkväll. Pappa: jag lovar dig att vi nästa gång jag kommer hem både ska hinna med lite skogsröjning, Bo Kaspers-kväll samt diskutera huruvida jag får låna din tröja eller ej. Det kommer ju en julafton om cirka ett halvår. Kan ju önska mig en liknande tröja då? Vad säger du lillpappa?


image144

Kommentarer

Emily
Grattis, jag tänkte hela dagen igår att jag inte skulle glömma att gratta dig idag.
emi
Precis, o gammfalke bry sä int.

Skriv en kommentar