Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Så påminn mig.

2008-05-21 16:51:10 i Musik!

Jag fascineras alltid av mig själv. Ibland kan jag ha perioder då jag bara lyssnar på samma musik. Under ett tag i gymnasiet lyssnade jag bara på Kristian Anttila i två veckors tid. Enbart. Nu har Kristian kommit tillbaka i mitt liv. Han kan få stanna ett tag. Han är bra på att fånga orden.

PARIS

Det sa; stopp
Orden löpte som krokar genom min kropp
Jag satte eld på kartorna och breven, kysste sagorna farväl

Du sa; stopp
Muren restes och golvet öppnade sin famn
Jag gav min framtid till en snurrande kompass som sände mig iväg...

Så hörde du...
Det är jag som är bränderna i Paris
Det är jag som är skotten i Turin
Det är jag som är viljan och vinden och inget rör mig

Det är jag som är drömmen om Amerika
Det är jag som är arvet i Spanien
Det är jag som är viljan och vinden men fann inget mod när jag ville be dig bli kvar...

Jag sa; stopp
Ändå hoppet och glömskan bröt sig ur mitt grepp
Kanske var det slumpen eller ödet eller kanske bara jag

Jag bad; stopp
Ändå skulden och svärtan bröt sig in i mig
Kanske var det slumpen eller ödet eller kanske bara rätt...

Så påminn mig;
Det är jag som är bränderna i Paris
Det är jag som är skotten i Turin
Det är jag som är viljan och vinden och inget rör mig

Jag är där när det smäller i Washington
Jag såg på när Stockholm gick upp i rök
Det är jag som är viljan och vinden men fann inget mod när jag ville be dig bli kvar...

Så jag for tillbaks i tid och över ocean
Störtade sida upp och sida ner efter svar
Fann en kravlös vän i tystnaden och apatin
Satte mitt sista hopp att nå dig till en melodi
som lät ungefär såhär...

Kommentarer

Kristian är bra grejer! Hade inte hört honom fören i somras på trästocks, han var grym! Kolla in artisterna som är bokade till årets festival: www.trastockfestivalen.se

Skriv en kommentar