Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

JULBREV och högstadienostalgi.

2008-05-12 08:34:45 i Allmänt

Jag och min vän Emily www.duagava.blogg.se, och jag hade en tradition under högstadiet. Traditionen gav oss träning till magmusklerna på grund av de oräkneliga skrattattacker man fick när man på julafton äntligen fick läsa hela brevet. Både jag och Emily skrev minst en sida varje dag i december. Breven blev alltså minst 24 sidor.

I söndagskväll fick jag ett sms av Emily:

"Jag har precis läst igenom alla julbrev. Jag har kramp i magen av skratt. Det var väldigt mycket tjat om min lucia-natt med HP. Och så fick vi ta del av att censur censur hade 24 rätt av 24 möjliga på ett sexualkunskapsprov! I år måste vi skriva julbrev!"

Som ni kan se är detta oerhört mycket internhumor oss emellan, men det gillar vi!
Att starta upp måndagen med en komisk kommentar i min blogg av ovanstående vän var också ett tillfälle till skrattattack. Frågorna kvarstår fortfarande: Vem var "Typen"? Vem var "Schweiz"? Åh. Älskade högstadiet.
Jag skulle kunna ge 1000 kronor (Ja, jag är ju student, ingen miljonär) för att uppleva en vecka i åttan. Tänk er 14 år, kunna skratta till exakt allt, allt är pinsamt, leka "spanarleken" i matsalen, skriva noveller, skriva "dagens", ja jag skrev "dagens" redan då! Komma på kryptiska smeknamn till alla på hela skolan, skratta åt diverse lärares Lunarstormsidor, gå till Bosse, handledaren, och insistera på att vara med i killarnas idrottsgrupp för att tjejerna aldrig "tar i", tävla med klassen om vem som hade flest rätt i nutidsorienteringen "SO-12an", sjunga i kören, leka att man var bäst i ämnet teknik i sjunde klass, få spela fotboll med grabbarna, vinna i 60 meter över diverse manliga klasskompisar, hålla handen för första gången, tycka att killar som har stickade vantar är det sötaste som finns.. Ja. 14 år. Det var en fin ålder. Haha. Måndag nu. Dags att styra upp en uppsats, rättning av 30 uppsatser och 16 novellanalyser samt avverka några lärarintervjuer.

Kommentarer

Jag fick också nostalgi. Speciellt julen när du och jag sjöng upp i trapphuset mitt emot ettan. Då var jag dödligt kär i André och livet var tipptopp. Synd att inte sådant vara för alltid.
Jag minns. Och inte för att glömma den dära skinnjackan. Jag saknar honom, det och dig, och emily och ludde och alla runt om. Alla namn allting. Jag minns fortfarande skolavslutningen i sjuan när du och jag åt hos mig, sen gick vi ut och det var hur fint väder som helst och så var vi på sawia. Turn around, vänd er om så vi får se vilka ni är. AHAHAHHAHAHAHAHH!!!! jag dör när jag tänker på det. Hahhaa
Dom sjöng det typ. Haha, och André som gömde öl och snus för sin mamma utanför frasses. Och någon som vi träffade typ vid systemet när vi satt där i trappen. Det var en härla tid. Jag vet inte, ärligt. Jag kommer hem på torsdga, jobbar och pluggar hela helgen. Åker nog till Simon på söndag, är där tills nästa torsdag, är hemma och hårdpluggar dne helgen för att vara hemma hela vecka 22 som det ser ut för att skriva sista prov i NK. Sen kanske jag måste hit någon sväng för att hämta några uppg och ta hem grejor. Så, jag vet inte : (

Skriv en kommentar