Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

The piano keys are black and white.

2008-03-23 23:06:33 i Musik!

Vet ni vad jag skulle vilja ha nu?
Jag skulle vilja ha en flygel att spela på, en tid som som stannat och någon som lyssnar när jag spelar.

Egentligen vill jag skriva mycket just nu, men ibland är det bäst att göra det kortfattat; ge mig det ovanstående. Snälla.


Because the line between,
Wrong and right,
Is the width of a thread,
From a spider's web.
The piano keys are black and white,
But they sound like a million colours in your mind.


Katie Melua - Spider's Web

Kommentarer

Emil
Ordnar du resterande, så skriver jag med nöjje upp mig som förste lyssnare.. :)

Skriv en kommentar