Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

The coming of spring - Eitre

2008-03-05 16:49:04 i Inredning

Ovan får ni ett musiktips. Irländsk folkmusik när den är som bäst.

Jag tänkte nu, till skillnad från politik- och värderingsfrågor, skriva om vår klädkammare.
Under cirka 2 timmar har jag hettat otaliga gånger över hur mycket saker två människor kan ha.
För att roa er kommer här en lista över klädkammarens innehåll.

7 stycken tennisbollar av bättre och sämre kvalité p.g.a. av en viss hunds forna valptänder.
9 träningsjackor tillhörande Patrik.
3 träningsjackor tillhörande Carolina.
Ett par täckbyxor.
4 par fotbollsskor.
Ett par skridskor.
4 par flip-flops.
Ett par Chévalier-kängor (skogen!)
Onödigt många skor (som pappa skulle ha sagt).
En skinnjacka.
En trenchcoat.
En carharttjacka.
Ett set med vinterjacka och täckbyxor från Tv-pucken.
En hockeytrunk innehållandes diverse otvättade träningskläder, hjälm och skydd.
8 skjortor.
En kavaj.
En Haglöfsjacka.
3 fleecetröjor med olika märken och tillhörigheter.
34 (!) sjalar. Hjälp mig att finna ro. Jag måste sluta köpa sjalar alternativt skapa någon slags funktionell förvaringsanordning.
En låda med min studentmössa samt olika presenter från studenten.
En korg full av mössor, vantar, halsdukar och tjocksockar.
Två hockeyklubbor.
Tre innebandyklubbor.
Fyra innebandybollar.
Ett svindyrt tennisrack som Patrik fyndade i somras.
Fem vattenflaskor.
12 krukor.
Ett täcke.
Tre kuddar.
Två stycken "pokerlådor" i silver. De ser ut som sånna där lådor brottslingar går omkring med på flygplatser. I alla fall på film.
En låda med "sakersomärförjävligaattsepåomdeinteärorgansieradealámorfarsanordninginäsåker" = Skruvsaker. Kort och gott.
En grått fårskinn.
Massor av gardiner, dukar och övriga pinaler som skulle vara i behov av ett linneskåp.
Hundmat.
Massa lakan.
Ännu fler påslakan (vilket fult ord det är.. påslakan.. på s lakan. Lite etymologi på det ordet kanske?)
Miljoners örngott (Bland annat ett med Lilla Sjöjungfrun-motiv på. Inte använt på tre år, tvättat, vikt. Tradera någon?)
Ett Helly Hansen-regnställ.
+ Ett par hyperfunktionella handskar, typ snowboardhandskarstuk, ljusblå/svarta av märket "warp". Dessa handskar tillhör ej mig eller Patrik och inte heller Patriks lillebror som jag först trodde. Någon som glömt när ni varit här?

Jag har i min städhets kommit på att det blir mycket roligare att pyssla på när man lyssnar på skatepunk alternativt amerikansk punkrock. Tack Millencolin och Pennyvise.

Kommentarer

Det blir fint, vin, en liter rött eller vitt castillio de gredos. Går på en femtiokrona typ : )
Visserligen, men nog kan man tycka att det kan vara dystert i bland. Vissa dagar saknar helt enkelt sin charm.
haha, nörd-Carolina. ;)



Sjalar is the shit!

Skriv en kommentar