Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Tomorrow is today!

2008-06-02 19:48:00 i Träning

Insikt nummer 1:

Jag har sommarlov. Jag har inte riktigt upptäckt lyckan i det ännu men under kvällens psykmördarglädjedanspass på Iksu insåg jag det underbara faktumet att jag inte behöver plugga på tre månader och att jobbet börjar om tre veckor! Jag blev så glad så att jag efter dansfinalen a lá latinoshake gick till gymmet och tränade det tråkigaste som finns: Stabilitetsträning. När jag tränar stabilitetsträning på en pilatesboll ska jag vara riktigt glad, för det är döden av tråkighet.

Insikt nummer 2:

Under min gymvistelse insåg jag en annan sak. Jag hatar proteinpulver/blabladrycker/keratinshit och sådana där konstigheter som killar (och tjejer) stoppar i sig i syfte att öka i muskelmassa och minska fettprocent. Nu tänker jag inte hälsoföreläsa eller hokuspokuspropagera för er för jag har inte sådana kunskaper i ämnet. MEN. Vad är det för fel på GRÖT?! Vad är det för fel på ordentlig mat och ordentlig vila? Jag tycker synd om dessa stackars kroppar som efter ett tag inte får dessa tillskott av "mirakeldrycker och treveckorspulver" och faller tillbaka i sin vanliga form.

Insikt nummer 3:

Jag är nog en utav få 21åringar som i 40 minuter kan stå med sina 70åriga grannar och diskutera blommor och träd och dess fantastiska utblomning såhär i försommartid. Mina gröna fingrar kliar och helst av allt skulle jag vilja ha en gigantisk trädgård att pyssla på i. Dock ska jag - innan jag fortsätter drömma om pinjebark, olivträd och iskonvaljer - ta en lång dusch för att skölja bort 7 liter svett, lyssna på sommarmusik, dra på mig myskläder och avsluta ritualen med att äta en riktig skidåkarportion gröt.

Kommentarer

Jag måste nog vara en av dem som både käkar gröt varje morgon, proteinpulver till träningar och så sent som ikväll pratat med min 70+åriga granndam som gick förbi med rullatorn och som jag diskuterade häckar (haha), sommaren och annat med.. och att jag samtidigt har hunnit gräva upp en ny fåra för att jag måste flytta på min gigantiska häck en meter längre in på min tomt :)
Gröt är ju det bästa. Äter varje morgon.

Skriv en kommentar