Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

On and on.

2008-06-22 13:13:30 i Allmänt




Bilder från helgen för tre veckor sen. Jag saknar den helgen. Den här har mest roat mig med jobb (och en fin midsommarmiddag ute i Västervik!) och sömn ungefär. Jobbet underhåller mig ibland också, jag kan till exempel dra ett litet citat från gårdagens jobb. Jag kommer in hos en farbror och ska hjälpa honom med frukosten varpå han utbrister:

- GO JUL, JÄNTA!
- Men idag är det ju midsommardagen!
- Jasså? Men ja såg ju nå smånissa som va här o skutta runt o då tänkt ja att de måst ha vare jul!

Kommentarer

den helgen borde verkligen upprepas. det var så mojs att sitta på altanen hela kvällen, röja på hotellet, efter-fika hos mig och sen fylla-i-luckor snack på morgonen. lovely!



dessutom är livet som vårdbiträde allt bra härligt ibland.
BTW. Min dator flimmrar hela tiden så jag måste lämna in den.
emma
Vilken jäkla skön bild, haha :D du och jag i väldigt fin form! :D

Skriv en kommentar