Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Det är en sång om en dröm.

2008-06-19 16:34:43 i Allmänt

Nu kommer här ett bildmarathon föreställande det jag pysslat med på sistone. Håll till godo.



Jag hade köpt champagne och jordgubbar till Patriks hemkomst.
Han tog en jordgubbe och sa: Du, jag tror jag ska käka lite fil.. jag är så sjukt sugen på fil!



 Vi åkte till Västervik. (Klicka på bilderna så blir de större! Tänkte som en uppmaning till mamma och andra eventuellt mindre tekniska läsare!).
 Jag gjorde ett glädjehopp. Sommaren, livet, vattnet, fåglarna, böcker, vänner, kärleken..
 Grillmästaren! (Patriks insats var aningens bättre än min och Lisas förra helgen!).
  Nattliga fiskeäventyr.
 Det gick framåt med tenniskarriären. Eller vad säger du Patrik?
 Självklart måste man hinna med lite posefotografering.. tradition liksom.
 Kvällsdusch samt kvällslektyr.

 Jag och Japp gick promenader medan Patrik var på jobbet.
Ibland tröttnade han och då tog han kopplet i sin mun och spatserade hemåt.
Han var i alla fall en trogen kamrat på fiskeäventyren, än fast han ibland ville hoppa i efter Patriks spinnardrag.






Skriv en kommentar