Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Kvällen nalkas..

2008-07-08 19:54:37 i Allmänt

så därför tar jag tag i utmaningen från Emily.

Fem saker som finns (fanns, dagen är ju snart slut)  på din Att-göra-lista idag?
1. Cykla till jobbet.
2. Jobba.
3. Sjunga en sång på en minnesstund.
4. Bättra på lite styrka i klenmusklerna.
5. Cykla hem (där jag förövrigt höll på att cykla på en andjäkel 'ja, jag gillar dem inte; de ockuperade sig alltid i vår paddock hemma när jag skulle rida' men den klarade sig. Jag ger den en dag till. Detta fanns naturligtvis inte med på min "Att-göra-lista" idag, men då jag ändrat frågan till dåtid känner jag mig manad att berätta det).

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Då var jag 11 år. Jag gick i en Byskola om ca 45 elever varav 6 i min egen klass. Vi spelade hockey på rasterna och letade knappnålar på syslöjden i hopp om att få sluta tidigare. Jag började också älska allt som har med kultur att göra tack vare mina älskade lärare från den tiden. Jag hade förutom skola mest hästar i huvudet.


Vilka platser har du bott på?
Vilhelmina (Dalasjö), Lycksele och Umeå.

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
UTAN INBÖRDES ORDNING.
1. Anställa en ridskolechef till ridklubben hemma.
2. Skänka bort en hel massa till diverse välgörenhetsorganisationer, familj och vänner.
3. Resa! (Bland annat till Filippinerna till vårt fadderbarn Maellodiané).
4. Köpa ett storjäkla sekelskifteshus med tillhörande högt i tak och HÖGA och DJUPA fönster. Ni vet sådana där som man kan sitta i, dricka te och läsa en bok. Om man kan titta ut över en hästhage över hästar med bra stam så vore det klappat och klart för en själslig orgasm.
5. Köpa kläder. Ni vet; jag är ju innerst inne en liten smygmaterialist.

Kommentarer

hahaha, shit! jag hade glömt bort hur vi letade efter synålarna. roligt minne! :)
hej, var det du som kommenterat anonymt i min blogg`?

Skriv en kommentar