Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Istället för att packa..

2008-07-30 22:07:11 i Allmänt

kan man ju fylla i listor.


1) Vad åt du till frukost?
Fil, musli (med prickar över u:et, måste lära mig den lilla detaljen snarast!), ägg, macka och SOL-te!


2) Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig själv. Obs! Bara du själv får figurera på bilden.

Innan middag på Invito. Rätt länge sen. Det var faktiskt längesen jag tog en bild på mig själv. Konstigt. Konstig är också minen jag har på fotot. Sammanbiten?


3) Vem fick du ditt senaste sms ifrån?
Idamari.

4) Vilken färg har din dator? Alltså skalet...´
Grått.

5) Vem pratade du med senast i telefonen?
Markus.

6) När var du arg senast?

När pengarna inte kom in på telefonen. Halebop-kriget höll på att starta men jag lade ned min vapenstyrka när det klirrade till.

6) Ditt bästa minne från skoltiden?
Dalasjö-tiden med alla kulturveckorna! Det är från alla underbara lärare under den tiden jag fick mitt stora kulturintresse!
Codan måste också nämnas. Oslagbart. (Avslutningsmusikalen under gymnasiet).


7) Ditt sämsta minne från skoltiden?
Magkatarren jag fick av arbetet inför Codan.


8) Yoga eller löpning?
Båda. Beror helt på humör.


9) Spaghetti Bolognese eller Oxfilé Provencale?
Båda.


10) Vilka tidningar läser du regelbundet?
Sköna hem, Elle, Häst & ryttare och VK.


11) Favoritkaraktär i deckare? Böcker, teve eller film...your choice.

Maken till Irené Huss. Krister tror jag att hans roll heter. Skön typ.


12) Teveprogram du aldrig missar? Och om du gör det så ser du till att spela in eller kollar reprisen.
Är inte så beroende av tvn.


13) Vem är du avundsjuk på? Eller vilka.

Ingen alls.


14) Din bästa revansch?

En match i schack mot min shacköverintelligente lillebror. Jag hade laddat hela dagen.

15) Din bästa chef ever respektive din sämsta?
Jag jobbar ej under någon chef. Nu på sommaren när jag sommarjobbar är det ju chefen på mitt jobb och hon är duktig. Annars är jag min egen chef. Självdiciplin är jag hyffsat bra på.

16) Mat som du aldrig någonsin kommer att äta? Orsak?

Artsoppa, blodpudding och lever. Orsak? Jag HATAR det.

17) Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?

Ta mig ett snack med arg betoning eller Ta mig ett snack med med nyfiken betoning?
Jag väljer nyfiket: Melissa Horn.

18) Kaffe eller te?
Te. Jag är en storförbrukare.


19) Skostorlek?
38-39.


20) Hur ofta är du på IKEA?
Kanske två gånger per år. Ska dit nästa vecka. Västerås, Uppsala eller Gävle.


21) Om du hade fem miljoner över....vad skulle du då köpa? Och du var tvungen att köpa något annars skulle de försvinna...
Känns som om jag svarat på denna fråga i ett tidigare inlägg innehållande en liknande lista. Vad intetsägande jag är. Bäst att jag packar.


Kommentarer

Vad jag störde mig på sista frågan. Var befann sig frågetecken? Jag hatar massor av punkter.

Den 17 augusti, då jäklar blir det bonding!
Ja! Punkter är lite märkliga ibland. Följdfrågan måste ju också följas av ett frågetecken. Huvudsaken är iaf att huvudfrågan gjorde det. Annars hade vi ju varit tvugna att skicka listmakaren på frågeteckenskurs. Om nu sådana finns. Ja, jävlar. 17 augusti - det är dagen!
För att göra ett tyskt ü så trycker du först på knappen till höger om å (med en ^ och en ¨ och en ~ på), sedan på "u". Då får du ett tyskt ü ;)

Skriv en kommentar