Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Bland isländska sagor och kulturella ting.

2008-01-21 15:02:55 i Studentlivet

Kursstart idag. Trots att jag införskaffade den mesta av kurslitteraturen på biblioteket förra veckan var jag ändå tvungen att med mina få besparingar inhandla mer litteratur på akademiebokhandeln. Livet som student är hårt. Nu ska jag dessutom beställa Njals saga från adlibris. Tur att pengar för januari kommer i slutet av denna vecka.
Bra är trots allt att kursen verkar givande och att vi har Anders Persson som lärare. Universitetets Gud i litteraturhistoria. Han kan allt. Det bästa är att han berättar sin kunskap med ett ständigt leende över läpparna medan han verkligen ser ut som en riktigt mysfarbror som äger de flesta kulturella betingelserna i sitt skafferi av kunskap.

Nä, om man skulle ta och läsa lite språkhistoria inför morgondagen. Med en kopp te fixar sig det mesta.
Dagens låt: Daddy's waltz - Abalone dots

Skriv en kommentar