Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Så var det med det.

2008-02-18 16:36:32 i Allmänt

Jag kommer hem efter skolan och möts av Patrik som bakar bröd:
"Lukta, vad tror du jag har ätit?" Och så gapar han med munnen.
"Nej, jag vet inte" svarar jag och får till svar:
"Sirap! Jag drack just en deciliter!"

Jag känner bara Patrik som ens kan komma på tanken.

Genom gula ljusets tunnlar ekar orden stillhet och förtröstan.

Skriv en kommentar