Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Ungefär som nu.

2008-12-20 13:13:51 i Träning

Det är drygt att vara sjuk. Man kan inte träna, man orkar inte plugga och inte hitta på något. Jag viger mina återstående dagar här i Umeå (vi åker hem på måndag) åt böcker. Jag lånade nio stycken igår vilket innebär att det faktiskt inte går någon nöd på mig. Uppsatsprocessen är ganska lugn ändå, jag känner ingen panik. Men det är drygt att få överskottsenergi än fast man är sjuk när man inte kan träna. Mycket märkligt. Jag får helt enkelt ta några löpvarv eller ett pass med skidorna när jag kommer hem och har tillfrisknat. Jag vill ha sällskap, någon som vill köra ett jullovspass med mig?


Skriv en kommentar