Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

The long day is over.

2008-12-04 20:44:38 i Allmänt

Några saker jag lärt mig av denna dag:

* Man MÅSTE använda elvisp när man ska göra maränger. INTE vispa smeten för hand, det är totalt omöjligt och man blir på ett ohälsosamt dåligt humör.

* Man ska INTE tvätta, städa, baka tre kakor samtidigt och avsluta det med att göra en ugnspannkaka.

* Man MÅSTE använda en temperaturmätare när man kokar upp mjölk.

* Man behöver INTE ha 743847389 uppradade kakor när man ska bjuda på julfika. Jag vet att min och Patriks familj skulle älska mig lika mycket om jag bjöd på brända eller smaklösa kakor. 

Tre saker som var bra med denna dag:

* Jag tränade med Idamari och Emilia, det gjorde min dag!

* Jag drog igång ett gammalt Norah Jones album som lugnade ned mig.

* Patrik sa att jag var duktig.


Skriv en kommentar