Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Stjärnfall.

2008-12-10 22:09:28 i Texter/dikter

Mitt i all väntan och inför allt-förväntningar
samlar jag på mig stunder
tillsammans med nyfallen snö
och hoppas på att få skapa ett ögonblick
med ett stjärnfall eller två.
Men jag antar att det blir svårt.
Det går inte att försöka
få en stjärna att falla.
Man kan bara hoppas,
längta och återskapa stunder
då man minns att de föll.


Carolina, för 1 minut sedan.


Kommentarer

Sv: Ja vi var typ 6 stycken så det kryllade inte av folk där direkt.

Skriv en kommentar