Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Snöyra.

2008-12-16 16:13:57 i Texter/dikter

Nedanstående dikt skrev jag för exakt två år sedan idag. Dikten präntades ned under sista lektionen av den andra 10 poängskursen under hösten 2006. Det var på den tiden man läste 20 poäng per termin och inte 30 poäng som nu, men strunt i det: dikten var det.


Nu är denna 10 poängs kurs avklarad,
vi har fått information och kunskap förklarad.
Det lider mot slutet av dessa salar,
kanske gör jag som snön och dalar.
Samtal kring den sista frågeställningen,
fast allt redan är på upphällningen.
"Gräv där du står"! står Anders och predikar.
"Hör upp! Min åsikt är.." passar den smarte på och inflikar;
"Det känns bra att inspirera!
Då kan jag glänsa och briljera!"



Dagens låt: Katie Melua - Belfast (Penguins & cats)

Kommentarer

Inte riktigt fyra, men nästan. Till den 9e med lite stopp i Gargnäs. Vi får ses. Hur länge blir du när du väl pallrat till till de snöklädda vidderna?

Skriv en kommentar