Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Sjukhusvistelse.

2008-12-05 22:56:13 i Allmänt

Idag tvingade jag mig själv att följa med Patrik till sjukhuset för att hälsa på Patriks morfar Stig som vistas där efter två hjärnblödningar. Sjukhus är för mig en ångestframkallande miljö och jag har egentligen ingen aning om varför. Jag tror att det är väggarna, lukten och den hetsiga miljön som ändå blandas med ett bisarrt lugn som driver fram den obehagliga känslan i min kropp. Idag tänkte jag dock bort de tankarna och åkte dit för Stigs och Patriks skull.
All vårdpersonal, samtliga befattningar, gör verkligen ett beundransvärt jobb.

Skriv en kommentar