Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Plugg, klänningar och hemlängtan.

2008-12-15 14:57:50 i Studentlivet

Jag och Patrik sitter vid köksbordet och pluggar idag. P har tenta på torsdag och rabblar utvecklingspsykologiska perspektiv och snor klunkar ur min tekopp innehållandes yogite, honung och mjölk. Själv arbetar jag nu med litteraturstudien som är en del av min undersökning. Uppsatsprocessen går fint. Snart ska jag åka och hämta min beställda klänning, hoppas den passar som beklädnad (jag vägrar ordet "outfit") under juldagskvällen. Om en vecka är vi i Dalasjö nu och jag kan med ord inte tillräckligt beskriva hur mycket jag längtar hem. Det får bli ett äkta Ronjavrål* på lägdan hemma sen.


Jag och Thimmie, julen 2005. Foto: Idamari.

*
Jamen. Ni har väl sett Ronja Rövardotter?

Kommentarer

Caroline: Ja, ett vårskri som går att omvandla till ett vinterskri i min värld! ;)
Vad långt hår du hade den julen. Jag vill också gå ut på juldagen, men det känns lite väl då jag börjar sju dagen efter. Vi får väl se, jag får väl ta det lugnt : )
Sv: Nej det blir nog ingen utgång för mig på juldagen. Ingen barnvakt och så är det ju Jockes tur.



Ingen PL som fikade, men Svarta fåret var där som vanligt. Han meddelar att han inte skulle vilja ha en trekant, för han respektera människan!

(Alltså: Jag ERBJÖD honom inte en trekant, om du nu trodde det!)



Melodifestivalen träffade jag på stallet förra onsdagen. Jag skrattade på mig.
Skrik så det hörs ner till sthlm, jag lovar att skrika tillbaka så fort jag kommer hemöver!

Skriv en kommentar