Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Fredag och lite mer.

2008-12-05 16:13:01 i Allmänt

Nu ska jag baka de två sista kakorna inför morgondagen. Jag tar med stor ödmjukhet åt mig titeln som bagarmästare efter förberedelserna inför morgondagens julfika. Vi ska vara hundvakter åt Thimmie inatt, mamma och pappa ska på fest. Jag längtar efter hennes päls, det är få hundar som har så len och fin päls som Thimmie!

Idag var jag, mamma och brorsan på stan och åt lunch och handlade lite grejer och brorsan påminde mig om några roliga anekdoter från förr, jag skrattade så jag fick ont i magen. Det var allt jag hade att skriva om för dagen, nu måste vi kirra middag, Ludde ska käka här med oss!

Kommentarer

Skriv en kommentar