Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Det här med juklappsrimmen..

2008-12-14 16:14:33 i Allmänt

Göran, Patriks pappa, fyllde 49 år idag och vi var där och grattade honom och åt tårta. Under våra diskussioner runt bordet kom vi in på julklappsrim.

Jag: Hemma har vi en stark tradition att det ska vara rim på alla klapparna.
Elisabeth: Oj! Vad kul! Vi rimmar på några klappar.
Annmarie (Patriks farmor) med extremt stolt röst: Jag rimmar på alla mina klappar som jag ger bort!
Alla: Vad ambitiöst!
Annmarie: Ja.. eller .. jo. Men jag måste få erkänna en sak..
Alla: Jaha, vaddå?
Annmarie: Jag brukar ta rimmen från internet från en jättebra rimsida!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Snacka om att avslöja sig själv!
Annmarie är förövrigt världens krutkvinna och hon har expertkoll på aktier, nyhetsrapporteringar, växter, sport och matlagning.


Skriv en kommentar